Løvfaldstur oktober 2009

Den Hemmelige Løvfaldstur d. 24 oktober 2009

Det var en mørk, kold og regnfuld morgen. Gad vide hvor mange som ville møde op til Henriks tur? Vi var nogen der trodsede vejr og vind, - det måtte dog lysne!

Og det gjorde det!

Henrik, Orla, Allan, Johan og Helle, mødte forventningsfulde op med varm kaffe, madpakker og kransekage. Kl. 9.00 var traileren pakket med kajakker og grej. Grundet vejr og vind valgte vi at tage til Ry og sejle derfra. Ved Ry Roklub lagde vi fra, sammen med 11 glade roere fra Kaløvig kajakklub. De ville tage mod Mossø, vi tog mod Julsø. Det var helt stille og regnen var stoppet. Allan mente vi ville få sol, men det blev ved håbet J. Farverne var mere end ualmindelig smukke. Vi sejlede over Birksø og Rosvig. Her var utrolig mange Blishøns i store flokke. Lappedykkere og ænder selvfølgelig. Ved Møgelø i Julsø drak vi formiddagskaffe ved spejderhytten. Derfra sejlede vi over Julsø i let vind til Svejbæk. Vi passerede alle de flotte villaer som ligger helt ned til vandet. Mødte rigtig mange turkajakker og enkelte dobbeltkajakker. Så også en del hejrer. Igen var sceneriet af farvet ganske enestående. Ved Svejbæk spiste vi madpakkerne. Her vendte vi om og tog den anden side af Julsø og styrede mod Himmelbjergets fod. Her mødte vi en del havkajakker, som var fra forskellige klubber. De mødtes gennem nettet. ( En spændende kontakt, som Henrik og Orla fik lidt af vide om). Kaffe og kransekager her med mange hyggelige kajakfolk. Så gik turen tilbage mod Ry. Stadigvæk i tørvejr (og uden sol) . Her så vi en Isfugl. Hold da op hvor smuk. Vel tilbage kunne vi konstatere at vi havde sejlet 22 km i disse smukke omgivelser. Pålæsning og tilbage til Hov. kl. 17.30 sagde vi tak for i dag.

Jeg undrer mig over, at ikke flere deltager i sådan en flot tur. Selvom det var langt, går det jo i et tempo vi alle kan være med til. Vi to ”nye” kunne i hvert fald godt. Men vi havde jo også 3 instruktører med til at ”skubbe”, hvilket dog ikke blev nødvendigt. Tak for en dejlig lørdag.

Hilsen og med højt løftet pagaj.

Helle Randrup Larsen.