Løvfaldsturen 2013

Søndag d. 20 oktober var en grå og diset dag. Trods det, mødte Orla, Peter, Mads, Allan og nye Peter Van Gils samt Helle op for at køre mod Ry og tage den legendariske Løvfaldstur.

Vi satte i ved Ry kajakklub kl. 9.30 og det små regnede. Dog var det helt helt stille og lunt. Det var hyggeligt at Peter van Gils var med. Han ville ”lige prøve os af” inden han melder sig ind i klubben. :-)

Vi tog gennem Birksø, gennem den smukke kanal op i Julsø mod Møgelø. Det var virkelig en Løvfaldstur i år. Det var bare så smukt, det er længe siden vi har taget turen, men super dejligt. Ved Møgelø gjorde vi holdt og spiste første omgang mad. Det regnede, med ikke mere end vi kunne spise i næste tørvejr. Videre op i Julsø og mod Svejbæk. Vi rundede inde i området af ålerestauranter, campingpladser og rododendron-planter. Alle farverne gjorde et vidunderligt syn.

Vi spiste frokost ved Skyttehusets camping for der var overdækkede borde og bænke. Der stod godt nok at man IKKE måtte være der uden for sæsonen og KUN som campist. Nu er jeg ikke så god til at læse en søndag i regnvejr og godt humør. Det skulle jeg nok alligevel have været, for camping mutter skældte ud og sagde at alle tisser og smider affald der…. Undskyld.. vi kommer aldrig igen og spiser der. Tilbage i kajakkerne og af sted mod Himmelbjerget. Desværre glemte jeg min Darth Vader hat, men jeg ville ikke tilbage for at hente den. Den måtte de have som tak for lån af spisested.

Nu klarede vejret op og solen skimtede gennem de grå skyer. Alle farverne,dykænder og svanerne var et skønt syn. På tilbage vejen tog Allan og Peter et smut ind i Knudsø. Den nye Peter var ved at være lidt træt så godt vi snart var tilbage. Mads ønskede sig bare en smøg…

Vel tilbage pakkede vi kajakkerne og drak den sidste kaffe inden turen gik tilbage til Hou. 22 smukke kilometer var vel overstået og endnu en super tur tilbagelagt. Tak for det.