Løvspringstur 2016

Kl. 9 i dejlig forårssol, mødte Peter, Henry, Claus, Margot, Michael J og Helle op på havnen. Vi fik hurtigt pakket trailer og kørte afsted til Fløjstrup. Her mødte vi John. Vi kørte igennem den smukke forårsskov, dog ikke med så mange udsprungne træer med 1000-vis af anemoner, som dækkede hele skovbunden. Skønt syn.

Vel nede på stranden fik vi læsset af og skiftet tøj. Kl. 10 satte vi i, - dog var John meget heldig overhovedet af ha’ en kajak, da bølgerne ruuuulede ind og tog hans kajak med ud. John måtte i skarpt trav ud i havet for at hente kajakken ind igen. Vel inde kunne Hr. Korup trygt vende ryggen til havet og betragte skoven men havet tog endnu engang hans XCITE og endnu engang måtte Hr. Korup i havet for at bringe skuden på land. Ja, et pragtfuldt syn og dejligt grin at starte dagen med. Helt klart en kandidat til årets hat!!!

Herefter roede vi mod Aarhus i det fineste vejr. Ved Mosgård strand kom der en sne/hagl byge men det gav bare lidt ekstra kulør på turen. Ikke meget vind og flotte skyformationer. Ind over Aarhus var det meget meget sort, så med udsigt til at skulle spise frokost inden døre, gjorde det ikke noget.

Efter svinget ved Marselisborg kajakklub, blæste det kraftigt op. Der var mere i de sorte skyer end som så. I strid modvind og kulde stred vi os over til Marselisborg havn og kom i læ bag molerne. Inde i bunden af havnen, havde Michael arrangeret med sin ven Bjarke, at vi måtte låne/se Aarhus havn kajakklubs hus. Et rigtig dejligt nyt og lyst Orkide hus. Varmt og hyggeligt. Her spiste vi frokost og kl. var godt 12, så det var tiltrængt med kaffe, mad og kage.

En lille times tid efter var vejret igen flot og vores tøj tørt, så vi tog af sted mod Fløjstrup igen. Denne gang med rygvind, store runde bølger og god vind som gav os den perfekte tilbage tur.

På stranden igen godt 14.30, kaffe og resten af guf. Traileren blev pakket og så tilbage til Hou.

Årets første tur var vel overstået og så er der bare at glæde sig til alle de andre ture som følger. Tak Peter for en skøn lørdag i april.