Løvspringsturen 9. maj 2010

Da det nu var skovens dag og mange træer var sprunget ud og stod flotte lysegrønne, gik turen fra Mariendal strand (Ajstrup) mod nord til Århus i stedet for Skanderborg- Ry.

Sæsonens første klubtur startede i silende regnvejr. Øv øv tænkte vi (Helle , Birgit, og undertegnede) men turen skulle gennemføres for vi ville bare på vandet, der var nemlig stor set ingen vind. Vi var heldige for da vi nåede stranden var regnen holdt op, og vandet var helt blankt – jubii.

Vi gik i vandet fra stranden og hurtig fandt vi ud af, at vi ikke var de eneste der nød en tur i kajakken. Først mødte vi et par stykker i kajak, senere en gruppe på 4 ……. og senere igen talte jeg 14 kajakker omkring os.

Skoven var smuk og lysegrøn, vandet havde de skønneste blå grønne farver og bunden kunne man til tider se helt klart. Vi blev hurtigt enige om at det var den bedste måde at tilbringe skovens dag på. Billederne taler sit eget sprog.

Efter en velfortjent frokost gik vi hen til Marselisborg Kajak Klub for at låne et toilet. Det var ikke lige så let, for det var kun for klubbens medlemmer – så Helle måtte lige fortælle at vi faktisk var kollegaer. Da han opdagede at vi stod i kajaktøj fik piben en helt anden lyd. Selvfølgelig måtte vi låne toiletter, og en detaljeret rundvisning fik vi da også med i købet. Skøn og perfekt beliggenhed for en kajakklub. Fantastiske lokaler og et kæmpe udvalg af forskellige kajakker. Men havkajakker havde de selvfølgelig ikke – for er det en kajak ?!!!!!!

Det var en super dejlig og hyggelig tur, og vi fik skrevet 18 km på.

Vi ses når vi skal til Kolding d. 5 juni ikk`?

Lene Grønlund.

1 visning