top of page

Tunø morgentur - 2019

Søndag NAT kl. 04.00 mødte Allan, Kai, Peter, biograf Finn, Asger og Helle op på havnen. Vi var meget stille da de sidste gæster fra Hou havnefest knap nok var gået i seng/til køjs.

Planen var ellers, at vi skulle ud for at se solopgangen på vej mod Tunø, men dette blev ikke tilfældet. Solen stod faktisk ikke op den søndag. I hvert tilfælde ikke hvor vi var.

Men afsted mod Tunø kl. 04.15. En dejlig rolig tur. Vel fremme ved Stenkalven gik vi i land og spiste morgenmad. Finn havde taget KÆMPE basser med, så bunden blev virkelig lagt. Herfra tog vi turen syd om Tunø mod Tunø Havn.

Her var der endnu mere stille end i Hou. Skibe og både lå for svaj i bugten, campingpladsen var fyldt med sovende folk i telte og alt åndede idyl. Vi ville ikke gå i land for at vække folk, så vi tog uden om Tunø Røn og ind i bugten på nordsiden. Her spiste vi frokost kl. 08.10 og nød udsigten mod Samsø. Ikke fordi sulten nagede os, men noget skulle der jo til alligevel.

Vi besluttede at tage om til møllerne og var ved mølle 9 kl. 9.30. Det var som om dagen ikke gik særlig hurtigt eller var det mon fordi den startede Meget tidligt?

Fra møllerne tog vi den lige linje hjem til Havhusene fordi nogen skulle tisse helt vildt. Her på stranden var vi kl. 10.30 og fik den sidste kaffe tår. Og så var det ellers hjem til Hou, så kl. 11.30 var vi hjemme igen efter 34 gode kilometer.

Tak for en dejlig formiddagstur i let overskyet vejr. Godt med en lang eftermiddag hjemme.