Turberetning fra Bornholm - 2021

Skrevet af Carsten Olsen

To af klubbens medlemmer, Anette Johansen og Carsten Olsen, har haft en skøn tur til Bornholm 13. - 17. juni 2021.

De vil gerne dele deres oplevelser med klubbens medlemmer og har derfor lavet denne lille fine turberetning fra deres tur og taget nogle fine billeder. Tak til Anette og Carsten :)

Anette og jeg, lige kommet hjem efter en dejlig tur til solskinsøen Bornholm.

Her fik vi Bla. mulighed for at komme ud at kajakke, på ønskekysten fra Hammerhavnen og ned forbi Jons kapel.

Havde luret, at der torsdag skulle komme frisk vind fra SØ, hvilket burde give læ nedenfor Hammershus og vestkysten.

Da det var ukendt rovand for os, tog vi kontakt til Bornholms kajakklub, for at høre om der var en venlig sjæl, der havde lyst til at ro med os. Det havde Niels – Michael. Så var det ellers bare at leje et par kajakker og mødes med ham på havnen. Super startsted i lagunen, med fint strandsand. Og så gik det ellers ned langs den smukke , storslåede kyst. De stejle klipper, lodret ned i vandet.

Lomvier i massevis. Vi roede ind i huler og ind bag forrevne klippesøjler. Og vandet – krystalklart. Må indrømme at jeg på et tidspunkt blev lidt bevæget over al den skønhed. Vel tilbage i Hammerhavnen, nød vi alle , ifølge Michael, Bornholms bedste sandwich og en kølig, som tak for hans venlighed.

Kh. Anette og Carsten

6 visninger