Turberetning fra Løvfaldsturen 2014

Søndag d. 19 oktober kl. 8.00 mødtes Tove, Finn, Jørgen, Allan P, Margot, Orla og Helle på havnen.

Selvom det var Helles fødselsdag var vejret bestemt ikke godt. Humøret fejlede ingen ting og vi tog en beslutning om, at det bedste vejr ville være i Skanderborg.

Så med pakket trailer og biler tog vi til Skanderborg Roklub. Her fik Orla en aftale med en af deres medlemmer at vi kunne låne klubhusets faciliteter. Dejligt. Vi satte i og roede over søen til Lognæs. Det var endnu ikke regnvejr og vinden ikke mere end 3 sek m.

Skoven var smuk i sine bedste farver. Vi roede videre ud gennem den lille kanal og ud i indersøen og rundt om gåseøen. Jørgen og Finn, som havde jomfrutur, skulle ha' så mange km som muligt. Under motorvejen og op til Tåning Å. Her var rigtig meget vand i åen og meget smukt. Vi fik vand ind imellem, men det var også vældig fint at ro i, farverne bliver anderledes i regnvejr. For enden af åen skulle vi bære over. Det var Tove ikke så glad for, men det gik fint med at få alle kajakkerne båret over på den anden side af vejen. Herfra var der ikke langt til Mossø og op til Hem Odde hvor vi ville spise madpakkerne.

På vejen der op, skete det helt fantastiske. Først så Finn og Allan en havørn. Øv for os andre, men mindre en 5 min senere kom ørnen igen flyvende over os, dykkede og ganske tæt på os dykkede den ned over vandet og fangede en fisk. Det var en kæmpe oplevelse og vi så det alle 7. Desværre havde ingen kameraet fremme og det regnede, men en kæmpe oplevelse. Ved Hem Odde blev det tørvejr igen og vi fik frokost

På tilbage vejen tog vi den lidt mere lige vej. Inde i Indersøen ved festivalpladsens teltmark, drak vi kaffe og fik lagkage. Desværre havde Helle glemt flødeskummen (på dåse), men det var Tove godt tilfreds med. Midt på Skanderborg sø havde Jørgen fået sine sidste km og er nu frigivet.

Vel tilbage ved roklubben fik vi pakket sammen og kørte hjem til Hou. Her blev kajakkerne vasket og ikke tørret, da det regnede voldsomt igen. Så skulle alle jo være klar til at køre hjem og holde søndag, men men…… Allan manglede sin pagaj. Den lå på broen i Skanderborg og ventede på ham. Øv for den Allan. Endnu en tur til roklubben og tilbage igen. Tangerer det til en k…. pris???

Jeg siger jer tak for en super dejlig fødselsdags tur. Bedre dag kunne jeg ikke få.